tirsdag 28. oktober 2008

Storebrors lune hule

Det er ikke mer enn vel fire år siden vi flyttet inn i huset vårt. Det som sto øverst på prioriteringslista var at storebror skulle få eget rom for å ha leken sine på, og han skulle få sandkasse.

Rommet hans ble pusset opp som seg hør og bør for en fireåring. Klare farger, lekekasser, morsom klatreseng osv. Helt supert! (finner ikke bilder fra rommet akkurat nå)

Men behovene forandrer seg. Og en skolegutt har både andre behov og andre prioriteringer. Lekekassene ble overflødige og var aldri i bruk. Og behovet for et skrivebord meldte seg for fullt når lillesøster ville bidra med leksehjelp på kjøkkenbordet. Så i sommer/høst har vi gjort en del endringer på rommet hans. Små forandringer - det mest dramatiske var å male en vegg. Men rommet har fått en helt annen karakter og storebror er kjempefornøyd! Og det er jo det viktigste av alt!


Han koser seg med bøker og spill i kosekroken, og leksene får han stort sett gjøre i fred på skrivebordet sitt.
I formiddag koser jeg meg hjemme. Jeg har tatt meg fri to dager denne uka. Jeg hadde så mye ferie til gode, og da tenkte jeg det kunne være greit å bare være hjemme, rydde litt, lage god middag til de andre kommer hjem fra skole, barnehage og jobb. Det føles veldig luksus å ha en hel dag for seg selv. Blir nesten litt stressa over å tenke på alle muligheten det gir! Uendelige muligheter! Men det jeg har bestemt meg for å gjøre er å rydde storebrors rom. Og det er gjort allerede! :-) Så skal jeg rydde og vaske badet (det trengs!) Og så skal jeg gå meg en lang tur i regnværet. Det er lenge siden jeg var ute i dagslys sist, så nå gjelder det å benytte sjansen!
Ha en fin dag, da bloggere! (Det skal jeg ha, nemlig!)

1 kommentar:

Torilpia sa...

Ja - det er luksus å være hjemme for seg selv en hel dag - når man stort sett er i heldagsjobb. Skjønner godt dilemmaet ifht hva du skal prioritere .. men det viktigste er vel at du får slappet av og satt pris på at du har fri.

Ser ut som om du har planene klare og rommet til Storebror ser da riktig så flott ut .. :o)

Ha en super dag, ei fortsatt fin uke - klem fra meg!