onsdag 15. oktober 2008

Fjelltur i uvær


Tenkte jeg skulle vise noen bilder fra den barske jente-fjellturen jeg var på i helga. Vi lot oss ikke skremme av mildt sagt elendig værmelding: storm og rikelig nedbør. Og vi fikk det vi var lovet og mere til!

Men noen ganger er det godt å trosse velmenende råd og snikk snakk fra menn som mener turen kan utsettes pga vær. Det er ikke så enkelt å utsette turer. Det blir helst det samme som å avlyse og det hadde vi ikke lyst til, vi tre venninnene som hadde gleda oss til å være sammen og slappe av.

Vi pakket sekkene, hadde lommelykt tilgjengelig og streva oss opp åsene, over de flomstore bekkene, de snirklete stiene og nådde fram til hytta i det mørket kom sigende, stort og svart. Vi henta vann og fyra i ovnen, laga mat og kosa oss så inderlig.

Og jeg må si meg enig med venninna mi; når det først skulle bli så dårlig vær, så var det egntlig fint at det ble skikkelig uvær og ikke bare litt yr og tåke. Det blir litt mer spennende da.


Det ble bare en liten tur på oss på lørdag, resten av tida kosa vi oss inne på våre 15 varme kvadratmeter. Vi hadde nok sjokolade, gløgg og håndarbeid til å kose oss hvert eneste sekund!


Vi lå våkne på natta av stormen som rev i veggene, regnet som tromma på taket og tordnet som braka et stykke unna. Men så sovna vi igjen, akkurat så dypt og godt som man kan sove på fjellet, langt unna sivilisasjonen. Og alle håpa vi at vi skulle slippe å trosse oss ut på utedoen i løpet av natta...




7 kommentarer:

Torilpia sa...

ååå .. det så skikkelig herlig ut - til tross for det dårlige været. Tøffe jenter altså .. :o)

Regner med at dere er veldig fornøyde med at dere dro på tur uansett .. :o)

Ha en fortsatt fin onsdag - klem!!

Ingunn sa...

Dette minner litt om min hyttetur i helga!Torden, storm og piskende regn. Herlig å sitte innendørs med håndarbeid og litt vin når det herjer ute!;)

God onsdag

Bakketun sa...

Det hørtes jo ut som en kjempe tur til tross for skikkelig uvær. Koselig å sitte inne å kose seg når vinden river i veggene og ragnet pisker på ruta.

Ha en strålende onsdag :)

Kate-Marita Pettersen sa...

Hørtes ut som en frisk og herlig hyttetur:)
Er jo bare så deilig å være innendørs når vinden river i veggene og regnet pisker mot ruta:)

Ha en flott onsdagskveld:)
Vennlig hilsen Kate.

Astrid sa...

Ååååh! No vart eg nesten litt misunneleg! Skikkeleg ruskever kan vere heilt topp når ein skal på hyttetur det, og det verkar som om de har hatt ein knallkoseleg jentetur:)

Kate-Marita Pettersen sa...

Så kjempekos at du stakk innom bloggen min:)
Profilbildet er tatt på toppen av Per Kalsatind. Jeg og samboeren min kom oss opp dit for første gang i sommer. Har forsøkt en gang før, men da kom tåka helt plutselig da vi var nesten oppe, så da var det bare å gå ned igjen.
Har en superspennende og givende jobb, bare spør i vei hvis du lurer på noe:)
Håper det er greit at jeg linker deg?
Ha en super kveld fortsatt, selv er jeg på tur på nattevakt.

Klæm:)

Kate-Marita Pettersen sa...

Ps.Jeg elsker å gå tur! Går masse i skog, fjell og mark hele våren, sommeren og høsten. Ikke like flink på vinteren, da blir det trening innendørs:)