mandag 13. oktober 2008

Hjelp meg fort!!!


Hvor surrete går det an å bli? Og kan eplene våre brukes, det er det problemstillinga er i kveld: storebror har vært hos farfar og plukket en stor pose epler. Stor stas, for epler i egen hage er egentlig ikke så veldig vanlig her vi bor. Disse eplene ville han ta med seg og spandere på klassen sin. Han gleda seg sånn til å overraske klassekameratene sine. MEN så har da de surrete foreldrene hans forvekslet epleposen hans med noe annet, dermed har eplene havnet i fryseren. Dette oppdaget vi først da eplene var gjennomfrosne og klirret som glass da vi løftet opp posen. Selvfølgelig er storebror skuffet og vi vrir hodene våre er det noe godt som kan lages av frosne epler? Noen som har erfaring? Saft? Syltetøy? Eplekake? Syns det er forferdelig å bare måtte hive alt. Det hadde vært så flott om vi i alle fall kunne får NOE godt ut av dette. Noen som kan hjelpe? Nå ligger eplene på kjøkkenbenken og tiner...

5 kommentarer:

anneskreative sa...

Hei!
Ingen grun til panikk,,,,de er fine å koke.
Du kan lage eplesyltetøy,gele eller saft.
Eller putte dem i eplekaka.
Blir kanskje litt søtere på smak, men eller helt ok
Lykke til
Anne

Torilpia sa...

Huff da .. slike problemer slipper jeg - lite epler å oppdrive her. Regner med at noen var litt skuffet ..
Men hvis Annes eplekake-forslag blir bra - kan jo kake få selv den mest triste til å bli litt gladere .. :o)

Lykke til!!

Klem fra meg!

Therese sa...

Uff da, det var leit. Jeg henger meg på Anne og heier på eplekake. Håper det ordnet seg til slutt :)

Aasviv sa...

Fikk hett tips fra søstera mi, jeg syns det var veldig smart i alefall:
Skrell, ta ut kjernehusetog del i båter. Putt eplekakeporsjoner i poser og frys dem.
:Eplekake er sikkert godt i januar også ikke sant?

♥ H@rmoni ♥ sa...

Hei!
Det går vel kanskje an å ha dem i eplekake, selv om de har vært i fryseboksen?
Eller så kan du ha dem i en sinkbalje og bruke dem til pynt, slik jeg har gjort med en pose epler..
;O)