torsdag 16. oktober 2008

Mer kjøkken

Nå skulle jeg egentlig ha pakka kofferten sånn at alt var klart til i morgen ettermiddag. Da skal ungene og jeg på tur til foreldrene mine. Gleder meg! Men jeg må bare blogge litt først! :-)

I kveld blir det mer kjøkken:

Jeg er egentlig veldig glad i kjøkkenet vårt. Da vi flytta inn i huset for litt over fire år siden, var kjøkkenet ikke noe koselig. Men ettersom det liksom var greit, så prioriterte vi å pusse opp andre rom. Men ettersom månedene og årene gikk, så ble jeg mer og mer opphengt i hvor ukoselig kjøkkenet vårt var. Det var lite og fryktelig mørkt. Selve kjøkkeninnredninga var diskret grå/lyseblå, men i kombinasjon med skittenhvite vegger, brune lister og stygge fliser, så ble inntrykket så rotete. Følte liksom at det aldri ble ryddig der. Til slutt så bestemte vi oss for å gjøre noe med dette rommet som jo egentlig bør være et trivelig sted.

Størrelsen var det lite å gjøre noe med. Det var uaktuelt å bygge ut. Lysforholdene kunne vi heller ikke gjøre så mye med, ettersom det ene vinduet det er plass til vender mot en bakke med et hus på.

Men skulle vi flytte vegger? Skulle vi kjøpe ny innredning? Ettersom vi er relativt late og prioriterer å kose oss framfor å pusse opp - og at vi hadde baby på det tidspunktet, så valgte vi å ikke flytte vegger. Det får bli ved neste korsvei. Og ettersom det bød meg litt i mot å bytte ut ei relativt ny og grei innredning (må tenke litt miljøvennlig, syns jeg), så valgte vi å lakkere den om. Med panel på veggene, nye fliser og spotter i taket, så ble resulatet bra. Vi er kjempefornøyde! Og nå koser vi oss på kjøkkenet!

5 kommentarer:

Solveig sa...

Wow! For en forandring:)
Skulle tro det var et helt nytt kjøkken jo. Men så utrolig flott det ble,skapene var jo fine! Bare feil farge. Nå er det nokk bare stas å være på kjøkkenet;)

Gos natt

Stine sa...

Så skikkelig fint det ble! :)

tinemor sa...

Du ble en av de heldige som vant!!!!!
Send meg din adresse.
klem

Dreamgirl sa...

Utrolig koselig kjøkken du har :)

Anonym sa...

Dette ble jo et helt nytt kjøkken. Kjempelekkert!

Vi planlegger å gjøre noe lignende med vårt kjøkken. Hvordan gikk dere fram for å pusse opp innredningen?

Ha en fin kveld!