onsdag 10. september 2008

Prinsesserom



Som jeg har skrevet om tidligere, er det lillemor sitt rom som er september-prosjektet vårt. Vi er i grunnen ikke så glad i å pusse opp, så det rommet blir muligens høstens prosjekt. Jeg liker bedre å pynte - etter at det er ferdigoppussa. Men nå må vi altså gjøre om en bod til soverom. Jeg aner virkelig ikke hvor vi skal gjøre av alt vi har stabla opp på det rommet (se bildet). Det eneste jeg kjenner på, er at jeg er fryktelig lei av å ha rot i huset. Jeg håper vi snart blir ferdige med rommet og kan få plassert alt der det skal være.

Lillemor er ei veldig tøff prinsesse og går til daglig heller under navnet "pøbelen". Hun arver mye hverdagsklær etter storebror og er sjelden skikkelig prinsesse. Men det rare er jo at pyntetrangen liksom ligger i genene. Hun blir kjmepglad for å få fine klær og elsker å leke med smykkene mine. Så nå har vi bestemt oss for å lage et skikkelig prinsesserom til henne. Vi modererer oss med rosa og har holdt veggene i en nøytral farge. Men gardiner, sengeteppe osv, blir rosa. Jeg gleder meg virkelig til å begynne å pynte for alvor. Har gått litt bananas på Kid og kan ikke vente med de små detaljene.

Men vi er av den litt trege sorten, så det går nok enda noen dager før vi kommer så langt. Jeg legger ut bilder med en gang resultatet er ferdig i allefall. :-)

2 kommentarer:

Tove sa...

Kor kjekt med himmelblått besøk på bloggen min! Må gjerne kome tilbake! Legg deg inn i blogglista mi, slik at eg ser når du har nye innlegg - for hit vil eg tilbake! Så var det stjernepleddet! Det ser så eksklusivt ut der det ligg, men er faktisk overkomeleg for dei fleste - heldigvis! Dei har dei akkurat no på Princess til kr. 149,-. Du finn dei i fargane blått, raudt og lys brun (som mitt). I tillegg har dei sengesett, puter etc. i matchande stil. Lekkert og billig - absolutt verdt ein handel!

Unknown sa...

jeg er enig...selve oppussingen er et ork, men pynting og styling etterpå derimot!!vi har to prinsesserom som skal til pers før jul...ei på 8 som bare vil ha snoopy...og ei på 3 som digger Elias...blir ikke mye viktoriansk-lekkert-rosa-hvitt av det...