mandag 29. september 2008

Kjøkkenkos



I kveld har jeg tatt meg tid på kjøkkenet. Vaska, skrubba, gnukka og gnidd. Det lukter rent, kjøkkenbenken er unormalt ryddig. Som regel er kjøkkentjenesten noe jeg gjør unna i full fart. Det er mye annet som frister mer enn akkurat det. Som hekling, ei stund med symaskinen, å snakke med mannen min, kanskje se litt på TV? Men noen ganger er det godt å bruke tid, høre på radioen, se at det blir fint og koselig rundt meg. Og tenke på at det blir godt å komme inn i rommet neste morgen.
I kveld har jeg tent lys, lagt på en ny duk jeg raska med meg fra en billig-kurv på Skeidar. Og det ble faktisk ganske fint! Jeg koser meg i allefall! Med Pcen på fanget, te i en stor kopp og levende lys overalt i rommet. Jeg har fotografert herligheta og håper bare jeg greier å yte stemninga her på kjøkkenet full retferdighet. Det er jo ikke alltid at fotoferdigheten strekker til...




2 kommentarer:

janne - kathrine sa...

Næmen giiid, for noen vulgære bilder du viser under innlegget "Noen ganger..." ;-)

Men sukk - det er vel bare å nikke gjenkjennende til slike scener. Vi har kun en datter (på 5 år), men til tider skulle en nesten tro det var et helt fotballag som var innkvartert her.

Uansett, mislykket er du nå ikke! Husk du er ikke alene om å ha brødsmuler under kjøkkenbordet :-)

Ønsker den en fin uke videre!

Torunn sa...

Hei!
Ja, dette var en FLOTT blogg som jeg ikke kan huske å ha sett før!

Og for noen befriende bilder du har lagt ut under her! Det er vel sånn det ser ut i alle hjem med barn innimellom?? Håper jeg.....

Klem Torunn :-)