lørdag 13. september 2008

Helg



For en herlig dag! Lillemor og jeg er alene i helga. Pappaen på jakt og storebror på hyttetur med en kompis. Jeg er utrolig sjelden alene hjemme, så jeg har gleda meg litt, det må jeg innrømme... Og for en start på helga vi har fått! lillemor sov til kvart over åtte i dag tidlig!!! Det er halvannen time lenger enn vanlig. Kan det være prinsesse-senga som gir sånne utslag?



Og ikke nok med det, hun var i strålende humør og bablet i vei og var skikkelig kosete. jeg ante muligheter for å ligge enda lenger i senga og satte på en teletubbies-fil på PCen. Jenta strålte og hoppa av glede. Film i senga!



Jeg tok fram A-magasinet fra i går og fikk jammen lest det aller meste. For en drømme-morgen! Etter frokost gikk vi rett ut. Skyfri himmel og klar, klar høstluft. Mens hun lekte i sandkassa, drakk jeg kaffe og leste avisa og vi var begge veldig fornøyde med det.



Jeg prøvde å knipse noen bilder mens vi satt i solveggen, men Lillemor ble veldig interessert og kom stadig og stilte seg i veien, lagde skygger etc. ikke så enkelt da, men jeg legger ut bildene likevel. De viser morgenstemning på Mo. Sommerblomster og høstfarger om hverandre.



I morgen melder det like strålende vær som i dag, så jeg krysser fingre for at vi gjentar denne herlige dagen i morge, dvs: sove lenge (ja, jeg vet åtte ikke er lenge, men alt er relativt.) Morgenkaffe i solveggen, trilletur med vogna, vennebesøk og kanskje litt baking? Tenkte å prøve meg på hornene til "Livet er herlig"http://liveterheeerlig.blogspot.com/



Fortsatt god helg til dere alle!







6 kommentarer:

Lykkehuset sa...

Flott blogg! Kommer tilbake senere jeg, nå må jeg legge meg:) Ha en fin søndag!

Prinsesse Elin sa...

Slettes ikke frekt. Knaggen har jeg kjøpt på Ikea til den nette sum av 99. Den finnes både i hvitt og tre. Ønsker deg en fin fin kveld:O)

Ingunn sa...

Så herlig en morgen!Deilig å virkelig få tid til nå nyte avis,kaffe, frokost osv!!!Håper du får en like fin dag i dag!!!;)

Unknown sa...

ikke rart jenta sover tornerose-søvn i den senga, på det rommet! det ble jo kjempelekkert. klem fra smøla

Astrid sa...

Heisann!
Verkar som dokke har hatt ein koseleg "jentedag"!
Prinsesseromet vart forresten kjempeflott:)

Ha ein fin kveld!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Det gjere godt med ein langsom morgon ein gang i blant.
Nydeleg prinsesse seng, så eg forstår at ho søv godt der:)
Ha ei fin veke.