torsdag 1. januar 2009

2009

Alt jeg vil i dette året! Alt jeg drømmer om for meg og mine, ønsker og planlegger! Så mange tanker, så mye ubrukt tid som står foran oss. Så mange muligheter, så mange ubrukte dager.

Jeg vil synge mer! Alle sangene jeg er glad i, og mange nye. Jeg vil stå på plassen min i koret og få min stemme til å klinge sammen med de andre. Være en bitteliten brikke i en stor sammenheng, men føle meg viktig. Jeg vil kjenne på følelsen som raser gjennom meg når alt stemmer, når damen på første benk tørker tårer av sangen vår. Når dirigenten smiler og salen er full av mennesker som lytter og har en god opplevelse. Jeg vet ikke hva den følelsen heter, men den er god.
Jeg vil leke mer! Spille ball med storebror, lese bok for Lillemor, lytte på musikk som gjør meg glad - eller trist. Jeg vil spise jordbær rett fra åkeren og kysse mannen min fordi jeg vil.

Jeg vil padle mer kajakk, gå i ett med naturen. Se på sola som går ned, terpe på teknikken og kjenne at jeg mestrer.


Jeg vil gå mer barbeint i gresset, barbeint i sanden, barbeint... Kjenne foten hans mot foten min. Nesten som å le med føttene...

Jeg vil leve mer her og nå! Le høyere, klemme flere, invitere flere inn på en kaffekopp. Jeg tror folk blir glade av sånt! Smile flere smil enn i fjor, for jeg har all grunn til å smile.

Men alle først vil jeg gå og legge meg. I morgen starter jeg på resten av mitt liv Da er det best å være opplagt.


Godt nytt år!

7 kommentarer:

Julies sa...

Så artig da ! sett i gang !

Unknown sa...

Jeg har tittet inn til deg...koselig blogg du har.
Du er også velkommen til meg, å se bilder fra min nye bok Sjarmerende Gjenbruk som kommer ut i midten av januar.
Klem...Ellen

AnKa sa...

Godt nyttår tell deg og dine. Og eg håpe du får tid og anleding tell alt du har løst å gjøre i dettan nye ubrukte året:-)
Klæm fra meg

Dentinista sa...

...og jeg som bare skulle slutte å spise sjokolade...
Godt nytt år!!
Mvh

Tyra sa...

Tusen takk og i like måte! Herlige pepperkakebakst dere har laget... Jeg har tenåringer i huset (snart 17) og det er nesten umulig å få ha noe spiselig til pynt;0)) Og det hjelper jo ikke at mannen er av den samme oppfatningen som min datter, så i år ble det heller koselige uspiselige rugbrødshjerter..
Fortsatt Godt Nytt År til deg og dine...
Hilsen Cathrine

Ingrid sa...

Nydelig innlegg.. hverdagslige gleder er de største og viktigste! :)
Koselig blogg du har, vet sannelig ikke om jeg har vært her før. Godt nyttår!

liven sa...

Heisann!!
Tusen takk for kommentar hos meg:o)
Måtte dine drømmer gå i oppfyllelse!!
Det er de enkle ting i livet som er de beste!!

Ha en fin dag:o)

Nydelige bilder hos deg forresten:o)