søndag 31. august 2008

Rundtur i huset

Emmeline skrev for ei stund siden at en av grunnene til at hun blogger, er at hun kan vise fram "akkuart de to kvadratmeterne som er rene og pene". Jeg henger meg på den betraktningen. Endelig kan hjemmet mitt framstå som ryddig og pent.

Jeg har ei venneninne som sier at det er så godt å komme på besøk til oss, for det er så avslappet og smårotete. Og hun slipper å føle at hun ikke strekker til på sin hjemmebane. Takk, Lise! Det varmer å høre sånt, egentlig, samtidig som jeg må innse at jeg ikke greier å ha det så ryddig og rent som jeg skulle ønske.

I kveld har jeg knipset litt rundt i første etasje. Øverst er et bilde fra kjellerstua. Den er jeg så utrolig glad i! Der koser prinsen seg med kompiser nesten hver dag. De bygger lego, spiller playstation, herjer... Selv bruker jeg stua hvis jeg vil se et TV-program i fred og ro. Og i hyllene og kommdene der er det god plass til bøker, gardiner, papirere - what ever. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten det rommet!

Bilde nummer to og tre er fra yttergangen vår. Et praktisk rom med god plass og godt med lys. Supert!


Det siste bildet er fra trappa opp i 2. etg. Jeg har funnet en plante jeg ikke greier å ta livet av. Den trenger verken mye lys eller vann. En skikkelig helt av en blomster, spør du meg. Derfor har den fått seg ny, fin potte:-).


1 kommentar:

Anette {foreldremanualen} sa...

Heisann! Første gang jeg er innom her, koselig blogg du har.
Flott bildevegg! :-)