tirsdag 26. august 2008

Juleoratoriet



Nå har jeg akkurat kommet hjem fra korøving. Å synge i kor, er noe av det beste jeg vet! Det kan være et slit å pugge og terpe på noter og tekster, omigjen og omigjen. Men når plutselig alt stemmer og alle stemmene "sitter" - det er helt ubeskrivelig herlig!

I fjor høst satte vi opp Mozarts requiem. Et kor på ca 60 sangere, orkester på rundt 25 stk og fire profesjonelle solister... Jeg har ikke ord for hvor stort det var. Vi fylte kirkerommet med lyd. Mozarts musikk er i seg selv så inderlig vakker. Å få være en del av den, bidra med noe, det var stort. Å se at man berører publikum, at vi når fram, det er føles flott!

I år er vi i gang med et nytt stort prosjekt. Nå har vi tatt fatt på Bach og Juleoratoriet. Oppsettinga blir først neste høst, men vi trenger tida på å øve. Det er et stort verk! Men jeg gleder meg allerede enormt!


Ingen kommentarer: