mandag 25. august 2008

Lykken er...

...å kunne ta seg en kveldstur til et fjellvann. Ha kakao på termosen. Fyre opp bål og se skumringen komme lydløst snikende. Se ungene kaste stein i vannet. "Trylle" Kvikk Lunsj opp av sekken og dele ut en strimmel til hver. Mmmm...
Lykken er dette streifet av tidløshet. At vi glemmer at vi skulle vært hjemme og pussa tenner og slukka lyset for lenge siden. At vi kobler ut rotet på kjøkkenbenken, klesvasken som skulle vært hengt opp...
Lykken er å ta en time out og gjøre akkurat det vi har lyst til, vi fire i lag. Sitte sammen på en velta trestamme, mammaen og pappaen, og kikke på ungene som fryder seg i vannkanten. Se ringene i vannet etter ørretten som hopper.
Lykken er matpakke med smør og ost. Og å få lov til å slukke bålet ved å helle vann over. Disen som kommer når sola går ned. Og to små hender som vi leie når vi rusler opp mot bilen for å dra hjem.

5 kommentarer:

Nunne sa...

Hei RIGMOR!!! Kan du si meg er du gift og har to barn?? Så fort tida flyr...!! Jeg hadde aldeles ikke anelse om at jeg hadde kontakt med en "kjent" da jeg skrev kommentar til deg! Jeg er p.t. på Levanger og har det VELDIG bra her! Men når jeg kommer heim skal du få se kjøleskapet mitt! :) det er tett "på tapetsert" med kort og bilder og kunstverk og timeavtaler og de tre veggene som vises er fulle,alle tre...
Du skriver så flott på siste innlegg at jeg føler meg nesten på tur ilag med dere!! Skikkelig koselig... stemningsfullt skildra.
Ha en fin kveld...
PS..jeg har sovet i hytta i hagen i Sørfjorden. Engang dere hadde fjøsavløser og jeg var sammen med henne der i fjøset! Koselig der!
Klemmer fra Nunne.

Besta sa...

Hei jeg satt å så på bloggen din..du skriver så mye fint, og flotte bilder. Skulle skrive at du skulle sett kjøleskapet til nunne og så plutselig kommer ho med innlegg.Trudde ikke ho hadde tilgang til data. Hisen Besta

Himmelblaa sa...

Tusen takk for koselige tilbakemeldinger! Gleder meg til å se kjøleskapet ditt Nunne! :-)

Fru Keilegavlen sa...

Så utruleg flott du skriv! Følte med eit at eg var der sjølv, sat på trestammen og åt ei god niste, drakk kakao og naut livet...
Takk for kikken i bloggen din! Ønskjer deg ei flott veke.

Himmelblaa sa...

Takk, Torunn! Så hyggelig!