søndag 9. november 2008

De siste solstrålene

Her jeg bor nærmer mørketida seg. Jeg har aldri tenkt så mye over disse ukene uten sol, men i år kjenner jeg at det kommer til å bli litt tungt. Jeg kjenner at sola gir meg energi. Å være ute i lyset kjennes godt!
Ungene og jeg var ute i formiddag. Rusla rundt i hagen, hengte opp mat til "pip-pip" og smakte på en isklump. Det er så mye nytt og spennede å oppdage sammen med lillemor! Hun fryder seg over alle selvfølgelighetene vi andre overser. Hun får meg til å oppdage verden på ny! Og det føles vidunderlig!
Vel inne i ovnsvarmen igjen, måtte jeg forevige lyset som strømmet inn vinduene. Og lagde lysende triper på veggene.


Ha ei fin uke folk, både dere i sol og dere i mørketid!

3 kommentarer:

borghild sa...

Åh, merker at jeg savner sola jeg også, selv om vi ikke har mørketid her på Sørlandet:-) Men det er bare så kjipt å gå på og komme hjem fra jobb og så er det alltid mørkt! Får jo aldri tatt noen bra bilder for tida heller..:-) Ha en fin uke! Klem B:-)

Black Feathers sa...

Så koselig å lese om dagen din og veslas. Solen titter såvidt frem her nå og det er hærlig. Ikke så koselig når det er så mye mørkt som det er nordover. Men det å tenne lys er jo bare så koselig da. Ha en fin dag ;)

Anna Lisa sa...

Ja eg merka godt kva vinteren gjer mot kropp og sinn. Eg lengtar veldig etter sol og smmar. For meg er dette verste tida på året.
Men vi hadde nokre solrike dagar forrige veke eg vart veldig takknemlig for.
Ønska deg ei best mulig veke
Klem