torsdag 17. januar 2008

Ut med julestjernene...

og inn med andre blomster. Hvert år skjer det samme: Når desember kommer, får jeg ikke nok av julestjernene. Jeg kjøper stadig en ny og til jul står det en julestjerne, rød eller hvit i nesten hvert rom. Men så, et stykke ut i januar, så begynner jeg å lure på hvordan jeg kan bli kvitt dem. Plutselig er de ikke så fine lenger. Det komiske er at jeg syns litt synd på dem, så det er uaktuelt å bare kaste dem ut. Istede, og dette er virkelig komisk; så begynner jeg å "glemme" å vanne dem. Det føles liksom bedre å skulle hive blomster som ikke ser så bra ut... Nå har jeg bare en hvit julestjerne igjen i gangen. Den er fortsatt fin og skal få stå enda ei stund.

I ettermiddag var jeg på gartneriet i nærheten og kjøpte med noen nye krukker og et par nye blomster i full prakt. får håpe de ikke blomstrer av så fort!




Ingen kommentarer: